3 grudnia 2016 / by admin / Marketing sklepu internetowego, Prowadzenie sklepu internetowego / No Comments

Trzy filary funkcjonowania sklepu internetowego

Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby gotowy sklep internetowy odniósł sukces? Przedstawiamy trzy najważniejsze elementy, które stanowią o sukcesie handlu w sieci.

Po pierwsze – dobry marketing

Zakładając sklep, należy pamiętać, że sprzedaż online nie różni się całkowicie od handlu w tradycyjnych sklepach. Klienci zawsze szukają dobrych jakościowo produktów, które wyróżniają się atrakcyjną ceną. Chcą również korzystać z dodatkowych promocji czy kuponów. Warto więc dokładnie przemyśleć swoją strategię marketingową i sposoby dotarcia do klientów.

Bezwzględnie należy uwzględnić kanały takie jak:

  • fanpage na facebooku
  • reklamy w FacebookAds
  • reklamy w Google Zakupy
  • reklamy Google AdWords (w sieci wyszukiwania oraz w sieci reklamowej Google)
  • pozycjonowanie strony w wynikach organicznych Google

Po drugie – funkcjonalna platforma

System, na którym oparty jest sklep, może zdziałać cuda jeśli chodzi o sposób jego prowadzenia. Najlepsze platformy oferują wiele dodatkowych funkcjonalności takich jak: możliwość personalizacji wyglądu sklepu, łączenie z aukcjami Allegro, integracja z systemem hurtowni i firm przewozowych, łatwe przeniesienie sklepu z innego systemu i rozbudowane statystyki dotyczące działalności. Wszystkie z nich oferuje platforma Sky-Shop, która cieszy się ogromną popularnością wśród sprzedawców.

Po trzecie – dobry kontakt z klientem

Wielu klientów podchodzi do zakupów on-line z pewną dawką nieufności. Boją się, że padną ofiarą oszustwa i nie otrzymają zamówionych produktów. Dlatego należy dbać o nieprzerwany kontakt z użytkownikami za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji. Mamy wtedy pewność, że zdobędziemy ich zaufanie. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie oprogramowania umożliwiającego chat z klientem które doskonale sprawdza się przy komunikacji z klientem.

Dobra obsługa klienta to także podstawa w przypadku gdy klient jest niezadowolony z towaru. Dbając o klienta w takiej sytuacji możemy znacznie ograniczyć szkody wynikłe z naszego błędu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *